loading...
علم و تکنولوژی
Hamed بازدید : 196 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (0)

برندگان جشنواره سالانه انجمن صوتی و تصویری Eisa در سال 2015 اعلام شد که در آن سونی 6 جایزه را در بخش های مختلف جشنواره بدست آورد. این جشنواره در زمینه محصولات صوتی و تصویری فعالیت میکند که یکی از برترین جشنواره های سالانه در اروپا محسوب میشود ...

Hamed بازدید : 159 جمعه 16 مرداد 1394 نظرات (0)

ناسا در حال ساخت روبات برای کاوش سیاره‌های دیگر است و به نظر می‌رسد مسیر بعدی که این شرکت قصد گام نهادن در آن را دارد ساخت پهپادهایی برای پرواز در فضا است. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 184 جمعه 16 مرداد 1394 نظرات (0)

مثل همیشه انتشار تصاویر زود هنگام پرچمداران سری Z اکسپریا قبل از معرفی رسمی که قاعدتا این روزها شامل حال خانواده Z5 شده است طرفداران این محصولات را بیش از گذشته هیجان زده کرده است. انتشار عکس جدید با جزئیات بیشتر...

Hamed بازدید : 163 جمعه 16 مرداد 1394 نظرات (0)

هیچ شکی در این موضوع نیست که چیپست اسنپدراگون 810 نه تنها برای کوآلکام، بلکه برای تمام شرکایِ تجاری این شرکت که از این چیپست در محصولات خود استفاده کرده اند مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است. همانطور که شاید بدانید، از بدو معرفی این محصول تا به امروز، کوآلکام تحت فشارهایِ شدیدی از بابت حرارت زیاد ایجاد شده توسط آخرین محصول خود قرار گرفته است ...

Hamed بازدید : 160 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پرچمدار وضعیت چندان مناسبی ندارد؛ بطوریکه حتی ساتیا نادلا نیز به این موضوع اذعان کرده است. اما مشخصات فنی منتسب به لومیا 950 و 950XL نشان از این دارد که ردموندی‌ها یک پرچمدار قدرتمند مبتنی بر ویندوز 10 را روانه‌ی بازار خواهند کرد.

Hamed بازدید : 151 چهارشنبه 07 مرداد 1394 نظرات (0)

مایکروسافت در کنفرانس توسعه‌ دهندگان خود با معرفی پروژه‌ی اَستوریا (Astoria) اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را در ویندوز ۱۰ برای موبایل بدون نیاز به تغییرات نوید داد. حال آخرین نسخه‌ی پیش نمایش از ویندوز ۱۰ برای موبایل حاوی این API‌ است.

Hamed بازدید : 227 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

بسیاری از کاربران قادر به خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیستند و به همین دلیل سراغ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده می‌روند. در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین گزینه‌های میان رده با قیمت یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 140 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

ناسا در تاریخ ۲ مرداد ماه عکسی از پلوتون را منتشر کرد که بخشی از آن سیارک را در هنگام شب نشان می‌دهد. هاله‌های نور اطراف این سیاره مربوط به جو مه‌آلود آن است که امواج نور خورشید را شکسته‌اند.

Hamed بازدید : 100 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

زمین ما برادری بزرگ‌تر و پیرتر از خود دارد که جو آن به احتمال زیاد حاوی آب نیز هست. وجود این ماده‌ی ضروری می‌تواند نوید بخش احتمال کشف حیات فرازمینی در این سیاره باشد. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 128 سه شنبه 06 مرداد 1394 نظرات (0)

فضاپیمای نیو هورایزنز یا افق‌های نوی ناسا به تازگی از کنار پلوتون عبور کرده است، اما با گذشت تنها چند روز از این اتفاق عکس‌های مخابره شده توسط فضاپیمای هم‌اندازه با یک پیانو، کشفیات جدیدی را درباره‌ی این سیارک با خود به همراه داشته‌اند . در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ۷ مورد از این کشفیات شگفت‌انگیز بپردازیم.

Hamed بازدید : 110 پنجشنبه 25 تیر 1394 نظرات (0)

تنها دقایقی قبل از گذر نیو هورایزنز از کنار پلوتون ناسا عکسی رنگی از این سیاره را در اینستاگرام منتشر کرد. این عکس در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر دوشنبه ۲۲ تیر ماه گرفته شده است. عکس با کیفیت نیز پس از شروع گذر نیو هورایزن منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 128 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

پلوتون چه رنگی است؟ اگر این جمله را در گوگل جستجو کنید، غالب نتایج بدست آمده این جرم آسمانی را به رنگ خاکستری و یا آبی نشان خواهند داد. اما عکس‌های جدید منتشر توسط ناسا که از فضاپیمای هورایزن ارسال شده‌اند، نشان می‌دهند که رنگ این سیارک با آن چه که قبلا تصور می‌شده، متفاوت است. اگر بخواهیم ساده بیان کنیم، پلوتون سرخ رنگ است .

Hamed بازدید : 291 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

با وجود کشف صدها سیاره‌ی بزرگ از جنس گاز، سیاره‌های متعددی نیز یافت شده‌اند که شباهت‌هایی از نظر جنس و اندازه با زمین دارند. اما این سیاره‌ها چه هستند و چه پیامی دارند. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 138 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

این روزها تمامی شواهد از اطراف سونی حکایت از آن دارند که این شرکت به هیچ وجه تصمیمی به معرفی محصولی با نام اکسپریا Z4 برای بازارهای جهانی ندارد و به یکباره از سری Z3 به Z5 جهش خواهد کرد. هر چه که این روزها به ماه سپتامبر و نمایشگاه موبایل Ifa برلین نزدیکتر میشویم شایعات پیرامون پرچمداران آینده سونی بیشتر میشود.

Hamed بازدید : 350 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

اگر در گذشته دوربین، سرعت، زیبایی و … از فاکتورهای مهم در خریداری یک گوشی هوشمند بوده، امروزه فاکتورهای جدیدی نیز اضافه شده که در هنگام خرید بسیاری به آنها توجه میکنند. بحث حرارت یک گوشی هوشمند و داغ شدن یا نشدن آن این روزها در همه جا مطرح میشود. در یک کلام بالا رفتن حرارت و داغ شدن یک گوشی هوشمند به موازای ارتقای قدرت سخت افزاری آن یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. در واقع نمیتوانیم از گوشی های هوشمند امروزی انتظار داشته باشیم که اصلا داغ نشوند!

Hamed بازدید : 105 یکشنبه 07 تیر 1394 نظرات (0)

سونی در سال های گذشته مینی پرچمداران بسیار خوب و جذابی را روانه بازار کرده بود. اکسپریا Z1 Compact و اکسپریا Z3 Compact در ردیف اسمارت فون های مینی قرار دارند که از نظر قدرت و امکانات در سطح پرچمداران سونی هستند. سونی معمولا در اعضای فرد خانواده Z دست به معرفی اسمارت فون کامپکت میزند و اگر این روند ادامه داشته باشد، نیمه دوم امسال باید منتظر معرفی اکسپریا Z5 Compact باشیم.

Hamed بازدید : 512 چهارشنبه 03 تیر 1394 نظرات (0)

بعد از زمین و مریخ، متمایزترین سیاره‌ی منظومه‌ی شمسی، سیاره‌ی زحل است و این تمایز دلیلی جز حلقه‌های بی‌نظیر و درخشنده‌ی دور آن، ندارد. اما موارد بسیاری هستند که در مورد این سیاره برای ما ناشناخته هستند. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 121 دوشنبه 01 تیر 1394 نظرات (0)

همین چند هفته قبل بود که مایکروسافت، از نسخه ۱ ترابایتی کنسول Xbox One رونمایی کرد. سونی در فاصله ای کوتاه از این رویداد حالا دست به معرفی نسل جدیدی از کنسول پلی استیشن ۴ زده است که ظرفیت ۱ ترابایت را در خود جای داده است ...

Hamed بازدید : 135 دوشنبه 01 تیر 1394 نظرات (0)

با پیشرفت تکنولوژی در چند دهه‌ی گذشته انسان قادر شد پا را از مرزهای این کره‌ی خاکی فراتر بگذارد و با شگفتی‌های کهکشان آشنا شود، اما آیا در عصر اکتشافات فضایی اسرار حل نشده‌ای از خانه باقی نمانده است؟ در دهه‌ی ۱۹۷۰ دانشمندان مدلی پیشنهاد دادند که بر اساس آن چگونگی شکل گیری زمین توضیح داده می‌شود اما امروز پس از گذشت بیشتر از ۴۰ سال هنوز سؤالات زیادی بی‌پاسخ باقی مانده است؛ اگر می‌خواهید بیشتر بدانید همراه ما باشید.

Hamed بازدید : 87 دوشنبه 01 تیر 1394 نظرات (0)

جنگنده‌ی اف-۲۲ می‌تواند با سرعتی بیشتر از صوت حرکت کند اما مسافرت با هواپیماهای مافوق صوت در حال حاضر ممکن نیست. ناسا سعی دارد با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری مسافرت با هواپیماهای مافوق صوت را امکان‌ پذیر کند. با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 103 شنبه 30 خرداد 1394 نظرات (0)

هر کسی ممکن است در طول زندگی خود تصادف داشته باشد البته ممکن است برخی از انسان‌ها بخاطر ماهیت شغلی که دارند بیشتر از دیگران تصادف کنند. اما تصادف‌هایی در گوشه و کنار دنیا اتفاق می‌افتند که میلیون‌ها دلار خرج بر دست طرفین می‌گذارند. در ادامه به ۱۴ تصادف پر هزینه نگاهی می‌اندازیم.

Hamed بازدید : 97 شنبه 30 خرداد 1394 نظرات (0)

 

بعد از ظهر یک روز پر مشغله کاری در ترافیک سنگین خودروها گیر کرده‌اید. با خود می‌گویید کاش از این همه فشار کاری و استرس روحی دور بودم و در گوشه‌ای از دنیا با آرامش زندگی می‌کردم. از بین مناطق زیبای پرشمار در دنیا، در ادامه 11 روستای زیبا را با هم مرور می‌کنیم.

Hamed بازدید : 129 شنبه 30 خرداد 1394 نظرات (0)

در کنار ستارگان، هفت جرم در آسمان وجود دارد که با چشم غیرمسلح می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. این هفت مورد عبارتند از: خورشید، ونوس، عطارد، ماه، مشتری، زحل و مریخ. اما چرا سایر سیاره‌ها مانند اورانوس و نپتون را نمی‌توانیم ببینیم؟ با ما همراه باشید.

Hamed بازدید : 113 جمعه 29 خرداد 1394 نظرات (0)

Verizon یکی از بزرگترین اپراتورهای فعال در ایالات متحده آمریکا و حتی جهان است. سونی سابقه همکاری با این شرکت را در جهت عرضه اسمارت فون های اکسپریا دارد. سال گذشته اکسپریا Z3v اولین اسمارت فون اختصاصی سونی برای این اپراتور بود که در ایالات متحده آمریکا عرضه گردید. 

Hamed بازدید : 188 چهارشنبه 20 خرداد 1394 نظرات (0)

“my Xperia” قابلیتی است که بسیاری از صاحبان گوشی های اکسپریا کم و بیش با آن آشنا هستند. این قابلیت که تقریبا در تمامی گوشی های هوشمند اکسپریا به صورت پیش فرض قرار دارد کمک شایانی برای یافتن گوشی گم شده و یا به سرقت رفته میکند. با فعال سازی این قابلیت، هنگام سرقت گوشی هوشمند کاربر میتواند موقعیت جغرافیایی گوشی خود را ردیابی کند و یا از راه دور به حذف اطلاعات و یا قفل گذاری دستگاه خود اقدام کند ...

Hamed بازدید : 134 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

 

یک مطالعه جالب در مجله Science منتشر شده که ادعا می‌کند زمانی سیاره مریخ به قدری آب داشته که حتی می‌توانسته تمام سطح مریخ را فرا گیرد. نزدیک به ۴.۵ میلیارد سال پیش، مریخ میزبان مقدار آبی بوده که از اقیانوس منجمد در قطب شمال زمین نیز بزرگتر بوده است .

Hamed بازدید : 114 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

سونی موبایل به تازگی عرضه گوشی هوشمند میان رده اکسپریا M4 Aqua و اکسپریا M4 Aqua Dual را در بعضی از کشورهایِ جهان آغاز کرده است. خبرها حاکی از آنند که این گوشی هوشمند تازه وارد به عنوان اولین مناطق دنیا در برخی کشورهایِ اروپایی، آسیایی و کشوهایِ خاورمیانه عرضه شده است...

Hamed بازدید : 83 شنبه 16 خرداد 1394 نظرات (0)

شاید چند سال قبل کمتر کسی تصور میکرد که روزی کارت های حافظه Micro SD با آن ابعاد کوچک، بتوانند حجم زیادی از اطلاعات را در خود جای دهند. کمپانی SanDisk را میتوانیم پیشگام در ساخت کارت های حافظه میکرو اس دی در جهان بدانیم. این شرکت اولین کمپانی سازنده کارت حافظه میکرو اس دی با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت بود که بعدها رکورد خود را شکست و تبدیل به اولین شرکت سازنده میکرو اس دی ۲۰۰ گیگابایتی در جهان شد ...

Hamed بازدید : 103 جمعه 15 خرداد 1394 نظرات (0)

اکسپریا +Z3 بر خلاف پرچمداران قبلی سونی که معمولا در یک رویداد مهم و بزرگ از آنها رونمایی میشد، در یک سکوت خبری و در یک رویداد کوچک در چین معرفی شد. همین سکوت خبری و معرفی نسبتا بی سر و صدای این دستگاه تا حدودی باعث شد تا برخی از ویژگی های جدید این دستگاه به طور کامل به علاقه مندان معرفی نگردد.

Hamed بازدید : 126 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

با پایان یافتن عملیات به روزرسانی اندروید ۵٫۰ برای گوشی های سری Z سونی رسما برنامه بعدی خود را برای انتشار آپدیت های جدید اعلام کرد. برنامه جدید سونی بیش از قبل ما را شگفت زده کرده چرا که تعداد گوشی هایی که قرار است اندروید ۵٫۱ را دریافت کنند پیش از تعدادی است که در مرحله قبل شاهد دریافت آپدیت اندروید ۵٫۰ بودند.

Hamed بازدید : 192 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

۴۲ سال پیش در ۲۶ شهریور سال ۱۳۵۱ انسان به وسیله‌ی فضاپیمای آپولو 17 برای آخرین بار سطح ماه را لمس کرد، در این روز نه تنها آخرین سفر انسان به ماه رقم خورد بلکه آخرین خروج انسان از مدار زمین نیز به حساب می‌آید، همراه ما باشید.

Hamed بازدید : 167 پنجشنبه 14 خرداد 1394 نظرات (0)

غارها و تونل‌های زیرزمینی همواره نقش بزرگی در زندگی بشر داشته‌اند. طی گذر سال‌ها و به صدها دلیل متفاوت روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده شده است. اما کمتر کسی می‌تواند به این اعماق دسترسی داشته باشد. با ما همراه باشید تا شما را به اعماق زمین ببریم و جذابیت آن را بیش‌تر از پیش مشاهده کنید.

Hamed بازدید : 136 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (0)

در هر شغل و یا مقامی باشید و یا هر جایگاه ممتاز جهانی داشته باشید، این نقطه‌ی روشن رنگ پریده غرور شما را به چالش می‌کشد. سیاره‌ی ما فقط یک ذره‌ی تنها در تاریکی عظیم کیهان است.

Hamed بازدید : 8350 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (2)

Euro Truck Simulator 2 یک بازی جدید در سبک شبیه ساز رانندگی با کامیون است که در سال 2013 توسط شرکت SCS Software ساخته و برای  پلتفرم PC عرضه شده است .بازی Euro Truck Simulator 2 یک بازی بسیار زیبا و عالی است که برای شبیه سازی کامیون باربری ساخته شده و شما میتوانید تجربه ی باورنکردی با کامیونها را داشته باشید و از رانندگی با آن لذت ببرید .

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 89
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 563
  • بازدید ماه : 563
  • بازدید سال : 4,144
  • بازدید کلی : 39,677